BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, December 10, 2010

Another year older or younger?


Huh, pejam celik, pejam celik sekejap je masa berlalu..2010 pun hampir melabuhkan tirai..So, apa ada dengan 8hb December?..yet, another year older or younger?..huh, tak sangka aku dah hampir mendekati angka 3 series..banyak lagi impian belum tercapai..banyak lagi cita2 belum digapai..mampu ke aku merealisasikan semua itu?..hanya masa menentukan..hanya usaha memungkinkan..

Bermulanya tahun baru dan meningkatnya usia, semua pun akan mula memasang azam baru…sudah terlampau sinonim  pasang azam di tahun baru..lebih geli hati bila ada yg memasang azam tahun ini adalah untuk melengkapkan azam2 tahun lepas..apakah?..

Bagi aku, just follow the flow..bagi aku penting untuk kita untuk meletakkan target tapi perlu mengukur baju di badan sendiri..buat apa meletakkan target untuk apa yg kita tahu tidak mampu?..bila apa yang dirancang tidak menjadi seperti yg sepatutnya, sendiri yg frust hingga mengabaikan perkara2 lain yg jauh lebih penting..terngiang2 kata2 lecturer aku, kita kena selalu ada back up plan, bila sesuatu yg dirancang tidak menjadi, just move on..Insyaallah apa yg dikasikan untuk kita akan lebih baik dari itu..

Aku cuma berharap agar hari2 yg mendatang akan lebih baik dari sebelumnya..first thing in mind, by next year aku mesti punya ijazah sendiri…sudah terlalu lama dan sudah tersangat hampir..tunggu sebelah kaki saja lagi pending untuk melangkah..hampir satu dekad aku mengambil masa untuk habiskan degree....mungkin org di luar sana boleh habiskan PHD dlm jangkamasa yg sama tp biarlah aku bertatih dr terus berlari.. jangkamasa yg lama tapi banyak pahit manis untuk dikenang..semua akan aku simpan dlm lipatan memori..

Pengalaman mmg banyak mematangkan aku..sudah cukup bertuah dikelingini oleh orang2 tersayang dan kawan2 happening..walaupun tidak mewah, sudah cukup membahagiakan..walaupun hakikatnya , manusia tidak pernah puas dengan sesuatu, aku sentiasa belajar untuk menjadi lebih baik..aku tidak bangga dengan siapa diri aku sekarang, masih banyak kekurangan, masih banyak yg perlu diperbaiki..bukan ingin menggunakan tiket “nobody’s perfect”..hakikatnya tiada manusia yg sempurna..yg penting niat dan usaha untuk menjadi yg terbaik..Insyaallah..

Bday tahun ni en hubby beria nak ajak kawan2 karok dan celebrate sekali..even x ramai yg dtg tp still happening..yg penting ada  sesuatu untuk dikenang...thanks kepada kengkawan yg dtg mlm tu..u guys really rock the day!!..

Piccas






Adios..



0 Comments:

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails