BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 2, 2010



Entry aku kali ni mungkin agak emo sedikit..actually, aku tumpang sebak atas apa yg berlaku kepada kawan baik aku sendiri yg baru saja disahkan perceraiannya atas tuntutan fasakh yang telah dibuat di mahkamah syariah hari ini...aku macam sedih gak sebab kawan aku ni mmg bestfren aku dari kecik…rapatnya kami smp digelarkan macam belangkas…tambahan lak aku ngan die adalah sebaya…dari kecik kami membesar bersama2..hingga soal jodoh, pun ada sangkut paut..die berkahwin dengan cousin en hubby aku sendiri..dua-dua berasal dr negeri yg sama..secara automatik, hubungan kami bukan setakat kawan baik malah ada ikatan persaudaraan…

Tapi itulah pepatah org tua2..”ku sangka panas hingga ke petang..rupanya hujan di tengahari”..belum sempat dia nak mengecap kebahagian..pelbagai masalah melanda..aku sedikit sebanyak merasa terpukul dengan situasi yang menimpanya..siapa yg sanggup melihat kawan baik sendiri hidup merana?.heh..ape yg mampu aku buat hanyalah kata2 semangat yg aku titipkan sebagai kekuatan diri..agar dia terus teguh berdiri dan tabah menghadapi situasi…nyata dia seorang yg kuat dan aku amat berbangga dengan kecekalan hatinya..kalau aku yg berada dlm situasi itu, belum tentu aku sekuat dia..ermm…

Alhamdullillah, selepas setahun setengah digantung tidak bertali, akhirnya dia bebas..walaupun perceraian bukan perkara yang sepatutnya terjadi, tapi ini yang terbaik untuk mereka..maybe, they were not meant for each other..sebak aku mendengar suaranya di talian selepas semuanya selesai...berjumpa dengan bekas suami selepas setahun setengah tidak bersua muka..diberitahu aku tiada dendam di hati..malah, mereka boleh menangis dan ketawa bersama2 sepanjang prosiding..mungkin mereka tiada jodoh untuk menjadi suami isteri…lega aku mendengar kesnya sudah selesai..sebagai kawan aku sentiasa mendoakan yang terbaik untuknya..

aku tau semua orang menginginkan yang baik2 di dalam perkahwinan tapi kadang2 kita tak berdaya menghalang kehendak takdir..kadang2 apa yang berlaku juga ada berpunca dari kekhilafan diri kerana tiada manusia yang sempurna..sejauh mana kita cuba untuk menjadi yg terbaik, sejauh itulah kita selalu di uji oleh dugaan2 yang kadang2 boleh memporak perandakan keadaan…dan memecahbelahkan pemikiran dan situasi..

Paras rupa dan harta sebenarnya bukan tiket untuk bahagia..yang penting kesefahaman, rasa tanggungjawab dan matang dalam menangani segala cabaran yang mendatang..tidak semua perceraian berlaku kerana orang ke-3.. tempoh percintaan yang lama juga bukanlah penentu perkahwinan yang dibina kekal hingga ke hujung nyawa…ape yang penting komunikasi, bertolak ansur dan berterus terang kepada pasangan…walau macam mana perit sesuatu keputusan perlu ada komunikasi demi memastikan masalah dalaman yg timbul boleh diselesaikan sebelum ianya melarat menjadi barah yg akhirnya sukar dirawat..

Dari jauh aku berdoa semoga dia terus tabah dlm menghadapi hari2 mendatang..mungkin akan lebih berhati2 agar “pisang tak berbuah dua kali”...aku berharap agar dia boleh mencari kebahagian yang di carinya selama ini..sebagai sahabat aku akan selalu menyokong dari belakang..babe, keep on moving, keep climbing..you have to keep the faith as it's all about the climb..one day you will find the victory in the end..

Adios..





This song is especially for u,

The Climb - Miley Cyrus

I can almost see it
That dream I am dreaming
But there's a voice inside my head saying
"You'll never reach it"

Every step I'm taking
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking

But I gotta keep trying
Gotta keep my head held high

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be a uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose

Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

The struggles I'm facing
The chances I'm taking
Sometimes might knock me down
But no, I'm not breaking

I may not know it
But these are the moments that
I'm gonna remember most, yeah
Just gotta keep going

And I, I got to be strong
Just keep pushing on

'Cause there's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be a uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose

Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb, yeah!

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an uphill battle
Somebody's gonna have to lose

Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb, yeah!

Keep on moving, keep climbing
Keep the faith, baby
It's all about, it's all about the climb
Keep the faith, keep your faith, whoa


7 Comments:

  1. Nyzal Aziz said...
    mmmm...dah tiada jodoh..at least settle..tak yah nak pening2 kepala..nak berteka teki..
    Chinatsu Akera said...
    tu la pasal...lepas nih leh buka new chapter lop..huhu
    mYpRecious said...
    Kak Nor bile nok buke new chapter? eheh..
    Chinatsu Akera said...
    keh2..soklan cepumas..kena tanya empunya diri..hiksss...
    Nyzal Aziz said...
    cesss dsitu...aku pon takdop jawapan utk itu..masih bteka-teki...ahakss..
    Nyzal Aziz said...
    cesss dsitu...aku pon takdop jawapan utk itu..masih bteka-teki...ahakss..
    Chinatsu Akera said...
    hikss...sudah2 laa menaruh harapn..x kan nk suh aku wat entry lagu zaiton sameon tuh kot..keh2..

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails